SEJARAH KAMI

DENGAN SLOGAN "SENTIASA PRIHATIN" ‘BIAR JASA JADI KENANGAN’,TERAPCARE BERGERAK MEMBERI HARAPAN BARU KEPADA GOLONGAN KURANG UPAYA,WARGA EMAS,IBU TUNGGAL DAN FAKIR MISKIN.KEMISKINAN DAN HAMBATAN HIDUP MEMBUATKAN MEREKA SUKAR MENERUSKAN KEHIDUPAN SEPERTI ORANG LAIN.

TERAPCARE BERSAMA GOLONGAN BELIA SETEMPAT MENGHULURKAN TANGAN MEMBANTU DAN MEMBIMBING GOLONGAN INI KELUAR DARI BELENGGU DAN KEPAYAHAN.

Terap Care merupakan satu Lembaga Swadaya Rakyat atau NGO Islam yang telah ditubuhkan untuk menjadi penghubung kasih ummah dengan mengumpul dana serta menguruskan sumbangan dalam apa jua bentuk bagi tujuan kebajikan masyarakat, kesihatan, pendidikan, dan lain-lain tujuan amal untuk kepentingan masyarakat Padang Terap tanpa mengira warna kulit dan ideologi.

Tuesday, September 14, 2010

Sentiasa Prihatin


Malang Tak Berbau...Kebakaran berlaku pada malam raya..
Ust Hamizan menyampaikan sumbangan dari Terapcare kepada keluarga yang kehilangan tempat tinggal dimalam Raya
Keadaan Rumah masyarakat Padang Terap
Bersama Skuad Cakna Masyarakat Terapcare meninjau keadaan masyarakat sambail menghulurkan sumbangan
YB Ust Nasir bersama pengerusi Terapcare menziarahi warga Padang Terap yang menghidap penyakit barah usus di Kg Rambutan
Tolong menolong amalan mulia
Sedikit sumbangan tanda ingatan di Aidilfitri

Pak Cik Ini sebak bila menerima sumbagan disaat menunggu kedatangan Lebaran
Yang Tua Dihormati Yang Muda Di Kasihi

Alhamdullilah,Ramadhan telah berlalu meninggalkan kita pada tahun ini,Semoga berjumpa lagi ditahun hadapan.Bagi Pengerusi Terapcare Ustaz Mohd Hamizan Amzah,Ramadhan adalah bulan yang paling sibuk bagi beliau dan Jawatankuasanya menyusun dan mengatur prorgam jelajah kesegenap pelusuk kampong di Parlimen Padang Terap bagi menyampaikan sumbangan kepada golongan yang memerlukan.Terapcare turut dibantu Oleh Pejabat Ahli Parlimen Padang Terap bagi melancarkan urusan membahagikan sumbangan. Saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua penyumbang dan penderma yang telah membantu terapcare menyinarkan lebaran masyarakat miskin Padang Terap kata Ust Hamizan.Sementara itu,YB Ust Nasir dalam ucapannya mendoakan semoga semua penyumbang dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki oleh Allah SWT.. Terapcare mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN kepada semua

No comments:

Post a Comment