SEJARAH KAMI

DENGAN SLOGAN "SENTIASA PRIHATIN" ‘BIAR JASA JADI KENANGAN’,TERAPCARE BERGERAK MEMBERI HARAPAN BARU KEPADA GOLONGAN KURANG UPAYA,WARGA EMAS,IBU TUNGGAL DAN FAKIR MISKIN.KEMISKINAN DAN HAMBATAN HIDUP MEMBUATKAN MEREKA SUKAR MENERUSKAN KEHIDUPAN SEPERTI ORANG LAIN.

TERAPCARE BERSAMA GOLONGAN BELIA SETEMPAT MENGHULURKAN TANGAN MEMBANTU DAN MEMBIMBING GOLONGAN INI KELUAR DARI BELENGGU DAN KEPAYAHAN.

Terap Care merupakan satu Lembaga Swadaya Rakyat atau NGO Islam yang telah ditubuhkan untuk menjadi penghubung kasih ummah dengan mengumpul dana serta menguruskan sumbangan dalam apa jua bentuk bagi tujuan kebajikan masyarakat, kesihatan, pendidikan, dan lain-lain tujuan amal untuk kepentingan masyarakat Padang Terap tanpa mengira warna kulit dan ideologi.

Tuesday, December 22, 2009

Terapcare bersama masyarakat miskin Padang Terap....



Ust Ahmad,seorang guru Agama kampong,Ilmunya banyak tetapi hartanya tiada...Ust Mad merupakan ketua kampung di Kubang Palas(MKK)

Nenek Ini sungguh gembira bila ada orang yang prihatin dengan kemiskinan mereka





Ust Hamizan selaku Setiausaha Terapcare berada di beranda rumah Ust Ahmad di Kg Kubang Palas..bayangkan..adakah saudara sanggup untuk duduk dirumah begini?? dan sanggupkah saudara membiarkan saudara kita hidup begini???


baru-baru ini,Terapcare telah mengadakan majlis jamuan kenduri hasil sumbangan masyarakat dari Kuala Lumpur yang di adakan di rumah Ust Ahmad Kg Kubang Palas. Pada majlis berkenaan ,seekor kambing di Akikahkan untuk di sajikan kepada masyarakat kiskin sekitar.. juadah pada hari itu diserikan dengan hidangan ulam-ulam kampong yang dicari dalam hutan di kawasan tersebut.jelas terpancar diwajah mereka kegembiraan bilamana adalagi masyarakat dari luar yang berada sangup membantu mereka yang miskin di pendalaman disini..

No comments:

Post a Comment