SEJARAH KAMI

DENGAN SLOGAN "SENTIASA PRIHATIN" ‘BIAR JASA JADI KENANGAN’,TERAPCARE BERGERAK MEMBERI HARAPAN BARU KEPADA GOLONGAN KURANG UPAYA,WARGA EMAS,IBU TUNGGAL DAN FAKIR MISKIN.KEMISKINAN DAN HAMBATAN HIDUP MEMBUATKAN MEREKA SUKAR MENERUSKAN KEHIDUPAN SEPERTI ORANG LAIN.

TERAPCARE BERSAMA GOLONGAN BELIA SETEMPAT MENGHULURKAN TANGAN MEMBANTU DAN MEMBIMBING GOLONGAN INI KELUAR DARI BELENGGU DAN KEPAYAHAN.

Terap Care merupakan satu Lembaga Swadaya Rakyat atau NGO Islam yang telah ditubuhkan untuk menjadi penghubung kasih ummah dengan mengumpul dana serta menguruskan sumbangan dalam apa jua bentuk bagi tujuan kebajikan masyarakat, kesihatan, pendidikan, dan lain-lain tujuan amal untuk kepentingan masyarakat Padang Terap tanpa mengira warna kulit dan ideologi.

Tuesday, December 22, 2009

Mengharung Lumpur mencari rezeki....


Pernahkah saudara melihat pekerjaan ini??? mak cik ini sedang menangkap ikan di dalam lumpur untuk dimakan dan yang selebihnya dijual untuk menambah pendapatan ..beginilah pekerjaan orang miskin,mereka tidak mengenal penat lelah dalam pekerjaan,mereka sanggup buat apa saja untuk mencari sesuap nasi...
Ust Hamizan bersama -sama mereka melihat proses "Menimba Ikan" di kawasan sawah..

Alangkah gembiranya mereka apabila melihat ikan yang mengelupur bila air kering...kerana itulah habuan mereka...



kayu-kayu di angkat keluar dari lubuk ,untuk memudahkan proses penangkapan ikan...

walaupun dah nak masuk 53 tahun kita merdeka,masih ada golongan seperti ini,mungkin ada ynang bertanya,mengapa keadaan begini wujud?? ketahuilah bahawa Allah sengaja menciptakan kaya dan miskin untuk men jadi ujian kepada mereka,oleh itu yang kaya bantulah yang miskin,yang miskin bersabarlah atas dugaan..kerana kemanisan syurga menanti di sana...

2 comments: